My MedHelp

Opret en sygemelding, log ind i portalen eller få support

 

Har du brug for support, så har vi samlet de mest almindelige spørgsmål vi hører i vores support her. 

Log ind i MedHelp portalen

Skriv til support

Find svar i vores ofte stillede spørgsmål

Sygeplejersken er underlagt tavshedspligt, så den sundhedsfaglige dialog mellem medarbejderen og sygeplejersken er fortrolig. Den eneste information leder og virksomhed modtager på medarbejderen er faktuelle data som dato for syg og forventet rask samt information såfremt fraværet er refusionsberettiget eller arbejdsrelateret.

Medarbejderen kan oprette en sygemelding enten på app eller gennem login på hjemmeside.

I MedHelp app’en kan du:

  • sygemelde dig eller dit barn
  • sygemelde dig hvis du går hjem i løbet af arbejdsdagen
  • ændre datoen for, hvornår du forventer at være rask
  • raskmelde dig
  • få et overblik af dit fravær.

Alle support spørgsmål og svar er samlet på denne side for MedHelps medarbejder app.

Spørgsmål til portal og manager app

Din manager App er en mini version af Portalen. Vi har lavet en video der viser hvordan du bruger Manager App. Den kan findes her. 

Du logger ind i din Manager App ved at bruge dit login til Portalen. Hvis du har glemt dit login til Portalen kan du bede om ny kode på forsiden af Portalen.

Din start skærm i MedHelp Portalen er ment for at give dig et overblik over sygefraværet i din virksomhed.

Vær opmærksom på, at på startskærmen er der forskel på hvordan sygefraværet regnes ud i kalenderen og i dagens status. I kalenderen er det nemlig frekvensen af sygemeldte. Altså det faktiske antal sygemeldte den pågældende dag divideret med antal medarbejdere. I dagens status er det den faktiske sygefraværsprocent der beregnes. Der tages der højde for sygdomsgraden, eksempelvis om en medarbejder er fuldtidssyg, er gået syg hjem eller deltidssyg.

Du kan i denne video se en kort forklaring af startskærmen.

Du kan i Portalen slå medarbejderens sygemeldinger op flere steder. Både fra Historik modulet eller Administration. Du kan i følgende video se en metode til dette. 

Du får en mail omkring opgaver der skal udføres, eksempelvis sygefraværssamtaler, fordi din virksomhed har angivet dig som ansvarlig for disse medarbejdere. Hvis du mener at dette ikke er korrekt, kan du tage kontakt til HR, personaleafdelingen eller os. Så kan vi sammen undersøge dette.

Både i Portalen og Manager App kan du udføre opgaver fra systemet. Altså eksempelvis registrere at du har gennemført en sygefraværssamtale, kontaktet medarbejder eller bedt om mulighedserklæring. I videoen ser du hvordan du udfører opgaver. 

I denne video får du vist de to analyser der er vigtigst at kende fra Analysemodulet.

Dette er oversigtsanalysen og medarbejderoversigt med Bradford Faktor. Se video. 

Dette skal du kun gøre hvis du er sikker på at din virksomhed ikke automatisk får opdateret kontaktpersoner og anden medarbejderdata i Portalen.

Hvis Portalen opdateres manuelt, så kan du tilføje og slette i kontaktperson opsætningen ved at følge instrukserne i denne video. 

Dette skal du kun gøre hvis du er sikker på, at MedHelp data ikke bliver opdateret automatisk ved en fil fra jer.

Hvis det er dig eller en kollega der opdaterer medarbejdere, kontaktpersoner, brugere mv., så kan du gøre det ved at følge instruksen i videoen.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Skriv en mail til os
support@medhelp.dk

Ring til support 5-18 i hverdagene
+45 70 207 203

Du kan finde mere support til din MedHelp medarbejder app, og til MedHelp portalen til dig der er leder.

 

Kontakt os her, og vi vender hurtigst muligt tilbage til dig

[contact-form-7 404 "Ikke fundet"]

Konkakta oss

Lorem ipsum dolor sit amet.