Support til medarbejder App

Indhold på siden:

  • Support videoer til medarbejder app
  • Download medarbejder App her
  • FAQ: Spørgsmål til login
  • Support til App
  • Kontakt os med dit support spørgsmål

 

Supportvideoer til MedHelp medarbejder App

Video 1: Hvordan logger jeg ind i MedHelp medarbejder (Employee) App?

Video 2: Hvordan laver jeg en sygemelding i MedHelp medarbejder (Employee) App?

Video 3: Hvordan laver jeg en ændring eller en raskmelding i MedHelp medarbejder (Employee) App?

 

Download MedHelp medarbejder App her

FAQ SUPPORT TIL APP

Spørgsmål til login

App kan ikke godkende din kombination af mobilnummer og fødselsdag

Når du skal oprettes som bruger skal App’en bruge dit mobilnummer og din fødselsdag. Dit mobilnummer skal indtastes uden mellemrum og med den korrekte landekode.

Hvis App stadig ikke genkender dig, så har vi muligvis registreret en forkert fødselsdag eller mobilnummer på dig.

Du bedes henvende dig til support@medhelp.dk.

App skriver “Forkert brugernavn/adgangskode”

Dit brugernavn er dit mobilnummer som vi har registreret på dig uden mellemrum.

Hvis din arbejdsgiver er nordisk er mobilnummeret inklusiv landekode, eksempelvis +45, +46 eller +47. Det betyder at dit brugernavn skal skrives: +45xxxxxxxx hvis dit nummer er dansk.

Din adgangskode er den 6 cifrede kode vi har sendt til dig på SMS. Hvis du er i tvivl om koden kan du evt søge i dine SMS efter “MedHelp App”. Her kan du kopiere koden fra.

Du kan også bede om ny kode.

Hvordan opretter jeg en brugerprofil i medarbejder App?

Når du har installeret app’en på din telefon, skal du oprette en bruger. Indtast mobilnummer uden mellemrum samt din fødselsdag i anviste felter, så får du dit password tilsendt på SMS.

Jeg får ikke noget nyt password til Medarbejder App

Hvis du oplever dette, så kontakt venligst vores support, så sender vi et nyt password til dig. Du kan kontakte support her support@medhelp.dk. 

Jeg mangler eller har glemt mit kodeord til Medarbejder App

Gå i App. På forsiden hvor du normalt logger ind, kan du bede om en ny kode. Denne kommer på SMS indenfor få minutter.

SUPPORT TIL APP

Spørgsmål om login, brugernavne og koder

Hvad er mit brugernavn og password til Medarbejder App?

Dit brugernavn til Medarbejder App er dit mobilnummer. Hvis din arbejdsgiver er nordisk, er dit mobilnummer inklusiv landekode.

Dit password har du modtaget på SMS. Du kan søge efter din SMS under “MedHelp App”, ellers kan du bede om at få det tilsendt igen på login siden.

Jeg kan ikke oprette mig som bruger af medarbejder App

Der kan være flere mulige løsninger på denne. Først vil vi bede dig tjekke at det er det rigtige mobilnummer du bruger. Hvis din arbejdsgiver er nordisk, skal du skrive landekode foran, eksempelvis +45xxxxxxxx. Prøv også at sikre dig at der ingen mellemrum er i eller efter nummeret.

Hvis du har fået nyt nummer for nylig eller har to mobiler, så kontakt MedHelp for at høre hvilket nummer du skal benytte.

Er du sikker på at du har hentet medarbejder App og ikke MedHelps App til ledere. Baggrunden til medarbejder App er lysegrå.

Hvis du har tjekket begge disse to og ikke fundet fejl, så kontakt MedHelp.

Jeg får denne besked “Connection timeout”

Tjek om din telefon er på Wifi. Hvis den er det, så prøv at slå wifi fra, og så prøv og logge ind igen. Hvis det ikke lykkes, så kontakt MedHelp.

Jeg mangler eller har glemt mit kodeord til Medarbejder App

Gå i App. På forsiden hvor du normalt logger ind, kan du bede om en ny kode. Denne kommer på SMS indenfor få minutter.

Kan jeg ændre koden i medarbejder App?

Ja, denne funktion ligger under Indstillinger. Du kan her også slå til at App’en benytter “fingertouch” eller ansigtgenkendelse.

Kan medarbejder App bruge fingeraftryk til at logge ind?

Ja, du slår funktionen til under Indstillinger. Her ligger både fingeraftryk og ansigtgenkendelse.

Jeg får ikke noget nyt password til Medarbejder App

Hvis du oplever dette, så kontakt venligst vores support, så sender vi et nyt password til dig. Du kan kontakte support her support@medhelp.dk. 

Generel brug af App

Hvad kan jeg i MedHelps Medarbejder App?

I MedHelp app’en kan du:

  • sygemelde dig eller dit barn
  • sygemelde dig hvis du går hjem i løbet af arbejdsdagen
  • ændre datoen for, hvornår du forventer at være rask
  • raskmelde dig
  • få et overblik af dit fravær.

Hvad er symptomer i App?

I Appen skal du udfylde feltet “Symptomer” for at kunne oprette og gemme en sygemelding. Feltet symptomer indeholder 4 forskellige symptombilleder og en mulighed for IKKE at oplyse dit symptombillede. Symptombilledet er altid anonymt og fortroligt og bruges udelukkende til statistik. Din arbejdsgiver vil derfor aldrig få oplysninger om dit symptombillede. Du kan vælge symptombilleder som:

  • Jeg har feber, opkast, diarre, forkølelse eller anden infektion
  • Jeg har ondt i ryg, nakke andre led eller muskler
  • Jeg føler mig mentalt udmattet, trist, demotiveret, bekymret eller lignende
  • Jeg har eller oplever andre symptomer end ovenstående eller
  • Jeg ønsker ikke at oplyse anonymt og fortroligt om mine symptomer

Hvorfor skal jeg fortælle mine symptomer i App?

I Appen skal du udfylde feltet “Symptomer” for at kunne oprette og gemme en sygemelding. Feltet symptomer indeholder 4 forskellige symptombilleder og en mulighed for IKKE at oplyse dit symptombillede. Symptombilledet er altid anonymt og fortroligt og bruges udelukkende til statistik. Din arbejdsgiver vil derfor aldrig få oplysninger om dit symptombillede.

Hvad får min arbejdsgiver af mine data?

Din arbejdsgiver er ansvarlig for dine data af ikke-følsom karakter. I GDPR sprog betyder det, at din arbejdsgiver er dataansvarlig overfor dine data. Det er din arbejdsgiver der giver os besked omkring oplysninger som dit navn, fødselsdag, ansættelsesdato, dato for første sygedag mv. Du kan læse hele listen med persondata af ikke-følsom karakter i Privatlivspolitikken, som din arbejdsgiver er dataansvarlig overfor.

Persondata af særlig karakter, såsom dine symptomer som du fortæller en sygeplejerske om, er MedHelp dataansvarlig overfor. Disse persondata af særlig karakter får din arbejdsgiver aldrig oplysning om. Læs forskellen mellem de to slags persondata i Privatlivspolitikken.

Jeg har ikke en smartphone til Apps, hvad gør jeg?

Hvis du ikke har en smartphone eller en tablet og derfor ikke kan installere apps, kan du sygemelde dig på hjemmesiden www.medhelp.dk/mymedhelp eller ringe til MedHelps sygeplejersker mellem 5-18 i hverdagene.

Jeg har problemer med min MedHelp app

Alle support spørgsmål og svar er samlet på denne side for MedHelps medarbejder app.

Kontakt MedHelps support

Skriv dit spørgsmål her